You are currently viewing 5 SPRAWDZONYCH KROKÓW DO AWANSU

5 SPRAWDZONYCH KROKÓW DO AWANSU

Awans w pracy to jedno z najczęstszych noworocznych postanowień. Często pytacie mnie, jak się robi karierę. Jakie predyspozycje posiadać i na co zwrócić uwagę, by zostać prezesem, dyrektorem zarządzającym lub przywódcą. Moja recepta jest prosta. Dziś podzielę się nią z Wami.

1. Angażuj się w pełni w wykonywane zadania
Gdy zaczynałam swoją karierę, robiłam nie tylko to, co miałam do zrobienia, ale znacznie więcej. Zastanawiałam się, jak w codziennej pracy mogę pomagać innym w ich obowiązkach. Swoje zadania wykonywałam najlepiej jak potrafiłam i z każdym dniem wprowadzałam do nich drobne udoskonalenia. Pokazywałam, że zależy mi na moim rozwoju oraz interesie firmy. Tak myśli lider!

2. Podejmuj wyzwania, nawet jeśli wydają się przerastające
Nieustannie stawiałam przed sobą nowe wyzwania i rozwiązywałam je w kreatywny sposób. Podnosiłam poprzeczkę regularnie. Traktuj każde zadanie jako szansę zdobycia doświadczenia, podwyższenia kwalifikacji i odniesienia sukcesu. Nawet jeśli Ci się nie uda, będzie to dla Ciebie cenna lekcja.

3. Nie obawiaj się ryzyka
Rób to, z czym inni sobie nie radzą lub nie podejmują się z lenistwa. Nie bój się ryzyka i nowatorstwa. Nawet, jeśli doświadczone osoby uważają, że postradałeś zmysły, nie poddawaj się. Wiem, co mówię. Tuż po trzydziestce zostałam prezesem jednego z największych polskich wydawnictw i wyprowadziłam je z poważnego kryzysu. Jak? Uwierzyłam, że jestem do tego odpowiednią osobą i odważnie podjęłam rękawicę.

4. Broń swojego zdania
W każdej kwestii związanej z Twoją pracą kształtuj własną opinię. Nabierzesz pewności siebie, prezentując ją na forum. Nie musi to być duża publiczność, wystarczy jedna osoba decyzyjna. Nie bój się wchodzić w dyskusje. Jeśli ktoś polemizuje z Twoim zdaniem, spokojnie przedstaw mu swoje argumenty popierające i odważnie broń swojego stanowiska. Bądź sobą w swojej najlepszej wersji.

5. Zadbaj o odpowiednią komunikację
Rozwijaj nie tylko swoje kwalifikacje, ale również kompetencje miękkie, takie jak komunikacja. Poziom umiejętności porozumiewania się w świecie zewnętrznym określa poziom sukcesów, jakie odnosimy w życiu społecznym, towarzyskim i materialnym. Zdolność budowania więzi i rozwiązywania konfliktów to dostrzeganie cech wspólnych zamiast forsowania swoich racji. Kiedy oceniasz pracę innych, dawaj konstruktywną krytykę, czyli feedback. Zamiast zmuszać – motywuj, zamiast ograniczać – zachęcaj do rozwoju.

Moje sposoby mogą się wydawać trudniejszą drogą na szczyt niż stosowana przez niektórych managerów metoda „po trupach do celu”. Ale zapewniam Cię, że jeśli zajdziesz na szczyt w uczciwy sposób, Ty sam, a nie okoliczności zewnętrzne, zdecydujesz czy i jak długo na nim pozostać.