W biznesie każdego dnia występujesz publicznie, bez względu na to czy jesteś liderem dużego działu, managerem, członkiem zespołu lub prowadzisz swoją firmę. Każdego dnia, gdy zabierasz głos w grupie czy na forum publicznym lub prowadzisz zebrania albo wyrażasz swoje poglądy w dyskusji jeden na jeden i chcesz przekonać rozmówcę do swoich racji, to w taki czy w inny sposób dotykasz zagadnień tzw. wystąpień publicznych. Prowadzenie trudnych rozmów czy negocjacji na polu zawodowym, czy prywatnym, gdzie publiczność może być liczna lub jednoosobowa, opiera się na tych zasadach, co wystąpienia publiczne.
A sceną może być nie tyko prawdziwa scena na specjalistycznym kongresie lub sala konferencyjna, ale także gabinet szefa, biurko kolegi, czy stolik w restauracji.
Wystąpień publicznych, czyli przemawiania do ludzi można się nauczyć, a nawet więcej: trzeba się nauczyć, gdyż jest to krytyczna umiejętność w dzisiejszych czasach, by odnieść sukces w życiu zawodowym i osobistym.
Umiejętność charyzmatycznych wystąpień nie jest cechą wrodzoną. Można opanować tę sztukę tak, by ludzie chcieli nas słuchać, wierzyli w nasze przesłanie i podążali za nami. Dobry mówca ma wpływ na ludzi, inspiruje ich, zachęca do działania, przekonuje do swoich racji.